اخیرا شارژری به نام “شارژر بیسیم ۲ در ۱ + ضدعفونیکننده فرابنفش” (ضدعفونی و شارژ همزمان گوشی) (۲-in-۱ Wireless Charger + UV Sanitizer) توسعه داده شده است که همزمان با شارژ کردن گوشی هوشمند کاربران عملیات ضدعفونی گوشی را نیز انجام میدهد.
این شارژر بیسیم نه تنها گوشی کاربران را شارژ میکند بلکه با ساطع کردن اشعه فرابنفش باعث میشود تا فرایند تمیز کردن گوشی کاملاً بدون دردسر انجام شود (ضدعفونی و شارژ همزمان گوشی).
“چی”(Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بیسیم(Wireless Power Consortium) برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل چهار سانتیمتر(۱٫۶ اینچ) است. سیستم چی شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار میگیرد، که آن را از طریق القای الکترومغناطیسی شارژ میکند.
این دستگاه از “رابط شارژ چی” پشتیبانی میکند و قادر به شارژ کرد اکثر گوشیهای هوشمندی که از شارژ بیسیم پشتیبانی میکنند است. در این میان، یک عملکرد تشخیص هوشمند به آن این امکان را میدهد سایر لوازم کوچک مانند ایربادز، اسباببازیهای کودکان، عینک، ساعت، جواهرات و موارد دیگر را بدون اینکه الزاما شارژ کند، ضدعفونی کند.
دستگاه دارای سیم پیچ مخصوص است. همچنین دارای یک میدان مغناطیسی پایدار و “میزان تبدیل”(conversion rate) ۸۰ درصد است. این موضوع باعث میشود دستگاه به طور خودکار پس از شارژ کردن کامل گوشی خاموش شود. قیمت این محصول ۳۷.۹۹ دلار است.
بنابر گزارشها پتنت جدید سونی یک ربات خودکار است که میتواند با گیمرها صحبت کرده و احساسات آنها را درک کند.
پتنت جدید سونی مربوط به کنسول پلی استیشن 5 که اخیراً این شرکت از آن رونمایی کرده و کنترلر DualSense که نسل آینده و پیشرفته کنسول بازی این شرکت است، نیست.
بنابر گزارشها این شرکت اخیرا پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده که نشان میدهد که این شرکت احتمالا در حال کار بر روی یک ربات خودکار است که قادر است در هنگام بازی با گیمرها صحبت کند و احساسات آنها را تشخیص دهد.
این ربات شامل یک واحد سنجش احساس خواهد بود که میتواند احساسات کاربر را تشخیص دهد بخش دیگر این ربات واحد مدیریت داخلی است که وضعیت داخلی ربات را بسته به احساسات کاربر تعیین میکند . بخش دیگر واحد مدیریت عمل خواهد بود که این موضوع سبب میشود ربات دریابد در هرلحظه چه کاری باید انجام دهد و واحد پردازش خروجی نیز به ربات در انجام عملیات کمک میکند.
سونی در پرونده ثبت پتنت از این ربات تحت عنوان”بازیکن مشترک” یاد کرده است چراکه هنگام بازی با گیمر همراهی میکند.
درون این ربات یک میکروفون ، بلندگو ، دوربین و یک حسگر زیستی تعبیه شده که میتواند ضربان قلب گیمر و میزان تعریق وی را ردیابی کند. این ربات همچنین ممکن است دارای قطعات مکانیکی باشد که به آن امکان انجام واکنش بهتر در مقابل احساسات گیمر را میدهد.
سونی همچنین نسخه تولید شده از کامپیوتر این ربات را این گونه توصیف کرد که ممکن است در واقعیت مجازی از طریق یک وسیله نصب شده مانند هدست واقعیت مجازی پلی استیشن مشاهده شود.
منبع: ایسنا