شبکه سبز وایپو WIPO Green

شبکه سبز وایپو WIPO Green

شبکه سبز وایپو WIPO Green یک بازار تعاملی در جهت ترویج نوآوری و گسترش فن آوری های سبز است. این شبکه با اتصال تولید کنندگان تکنولوژی و نیازمندان به راه حل های سبز به یکدیگر در گسترش استفاده از این نوآوری ها نقش ایفا می کند.

 

شبکه سبز وایپو WIPO Green

شبکه سبز وایپو WIPO Green با راه اندازی یک بستر مجازی و با جمع آوری طیف وسیعی از فناوری ها و نقش آفرینان در زنجیره ارزش، به انتقال نوآوری ها و فناوری سبز در سطح بین

المللی کمک می کند. این شبکه صاحبان فناوری های جدید را با افراد یا شرکت هایی که به دنبال بروز رسانی یا دسترسی به دیگر تکنولوژی های سبز و یا توزیع آن هستند، متصل می کند.

 

مخترعین ایرانی در صورت داشتن حمایت بین المللی از اخترع شان مانند معاهده همکاری ثبت اختراع میتوانند به عضویت این شبکه درآیند. اطلاعات بیشتر در مورد WIPO Green را در وب سایت این شبکه بیابید.

 

مدیر عامل موسسه نوفن با مسئولین شبکه سبز وایپو جلسات فراوانی را جهت بررسی راه کارها و راهبرد های این شبکه برگزار کرده است که خبر مربوط به آن در سایت پارک علم و فناوری البرز درج شد. جهت مشاهده خبر بر روی عبارت وایپو گرین کلیک کنید. اطلاعات بیژن نصیری اعظم به عنوان کارشناس همکار شبکه سبز واپیو در سایت این مرکز نیز درج شده است.

بیژن نصیری اعظم، مدیر عامل موسسه نوفن در جلسه شبکه سبز وایپو WIPO Green

دیگر مطالب مرتبط

علامت تجاری     علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/ بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها یا اشخاص متمایز نماید. در بررسی تاریخچه ی حقوق مالکیت صنعتی ایران ملاحظه میکنیم که در سال ۱۳۰۴ اولین قانون حمایت از حقوق مالکیت فقط در زمینه ی حمایت از علائم تجارتی در ایران به تصویب رسیده است. قانون جاری مربوط به سال 1368 می باشد. به منظور بالا بردن شانس موفقیت
اهمیت آموزش در کارآفرینی امروزه در دنیای بازار و هر کسب و کاری حرف از بدست آوردن رضایت مشتری و رقابت در بدست آوردن در آمد بالا است. طبیعی است که دنیای پیچیده بازار تولید و خدمات، همواره به دنبال تغییر و تحول و رسیدن به ایده های ناب است. اما چگونه افرادی ره صدساله را یک شبه طی می کنند، در مقابل افرادی دیگر نسل به نسل هنوز موفق نشدند به جایگاه مورد نظرشان برسند. و در این بخش
مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری مجموعه ای از قوانین ومقرراتی است که از فعالیت ها و محصولات ناشی از فکر، خلاقیت و ابتکار را حمایت کرده و در این راستا یک سری حقوق مادی محدود به زمان و حقوق معنوی دائمی به پدید آورنده ی آن اعطاء می نماید. از منظر مدیریت مالی، دارایی به دو بخش مشهود و نا مشهود تقسیم می شود. دارایی مشهود شامل ساختمان‌ها و زمین، ماشین‌آلات، و دارایی های نامشهود یا غیر فیزیکی شامل حق
استراتژی ثبت اختراع استراتژی ثبت اختراع مشخص می کند که مخترع قبل از ارائه تقاضای تشکيل پرونده ثبت اختراع، بايد پاسخ چه سوالاتی را برای خود مشخص کرده باشد. سوالات زیر حداقل مطالبی است که باید نسبت به آن تصمیم بگیرید. آیا طرح من به عنوان اختراع قابل ثبت است؟ چرا بايد اختراع خود را ثبت کنم؟ چه چيزی را بايد ثبت کنم؟ چه وقت اختراع خود را ثبت کنم؟ کجا اختراع خود را ثبت کنم؟   آیا طرح من
گزارش وایپو از ثبت اختراع بین المللی2019 سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO گزارشی را از فعالیت کشور ها در حوزه مالکیت فکری در سال 2019 منتشر کرده است که فقط به اطلاعات اختراعات محدود نمی شود. این گزارش شامل موارد زیر می باشد: مجموع اظهارنامه های ثبت شده و رشد آن نسبت به سال 2018 سهم قاره ها از اظهارنامه های ثبت شده کل اظهارنامه های اختراع ثبت شده 10 دفتری که بیشترین اظهارنامه ثبت اختراع را دریافت کرده اند
ثبت اختراع آمریکا ثبت اختراع آمریکا برای مخترعانی پیشنهاد می شود که تصور میکنند اختراع آنها در این کشور خریدار دارد و یا محصول آنها فروخته خواهد شد. ثبت اختراع در آمریکا فقط حمایت از اختراع در این کشور را به ارمغان خواهد آورد. اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا United States Patent and Trademark Office که با نام مخفف USPTO معروف است دفتر ثبت اختراعات کشور آمریکا می باشد که در الکساندریا، ویرجینیا واقع می باشد.
شرح و توصیف اختراع جهت ثبت اظهارنامه ی اختراع لازم است فایلی حاوی شرح و توصیف اختراع را روی سایت اداره ی ثبت اختراعات آپلود نمایید. فایل ارسالی طبق بند ج ماده ی 6 قانون ثبت اختراعات مصوب سال 1386 باید دارای ویژگی های ذیل باشد. چنانچه پس از مطالعه ی مطالب ذیل سوالی برایتان ایجاد شد میتوانید به تالار گفتگوی سایت نوفن مراجعه کرده مطالب موجود را مطالعه و یا سوال خود را مطرح و پاسخ را دریافت نمایید.
جناب آقای دکتر محمد مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری سلام علیکم مطابق اصول یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) و یکصد و سی و یکم (۱۳۱) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از مالکیت صنعتی مصوب ۱۴۰۳/۳/۱ مجلس شورای اسلامی به شرح پیوست ابلاغ می‌شود. محمد باقر قالیباف دانلود فایل PCT قانون حمایت از مالکیت صنعتی 1403 فصل های قانون: فصل اول-  اختراعات فصل دوم-  نمونه اشیاء مصرفی فصل سوم-  طرح‌های صنعتی فصل چهارم-  علائم تجاری، علائم ،جمعی، علائم تأییدی و
حقوق مالکیت صنعتی در بعد ملی اولین قانون ایران در خصوص حقوق مالکیت صنعتی "قانون علامت صنعتی و تجارتی" مصوب 1304 می باشد این قانون در 18 ماده تصویب شده بود از نظر مقررات مربوط به ضمانت اجرایی قدرت چندانی نداشته است. آیین نامه اجرایی آن هم تدوین نشد اما در قانون "علائم تجاری و اختراعات" و آیین نامه اجرایی آن که در سال 1310 به تصویب رسیده بود درخصوص ضمانت اجرای حقوق مالکیت صنعتی به لحاظ زمان تصویب ناشناخته
نشان جغرافيایی نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه ی جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه ی آن منطقه ی جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشان جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. اینکه آیا یک نشانه به عنوان نشان جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کننده دارد.   قانون‌ حمايت‌ از نشانه‌های جغرافيایی فصل‌ اول‌ - تعاريف‌ ماده‌ 1 اصطلاحات‌ به‌كاربرده‌ شده‌ در
کارآفرینی به چه معناست؟ وقتی واژه کار آفرینی را می شنویم، این واژه را به افرادی که سرمایه گذاری های خود را شروع کرده اند نسبت می دهیم یا کسی که تجارت خود را آغاز کرده را کار آفرین خطاب میکنیم. در واقع یکی از تعریف های کارآفرینی ، مراحل شروع یک تجارت یا ایجاد سازمانی با هدف سود آوری یا تامین نیازهای جامعه است. وقتی از این واژه برای سود و نیاز های جامعه استفاده کنیم،کارآفرینی تجاری را از

 

پرسش و پاسخ در تالار گفتگوی مالکیت فکری

در ادامه می توانید بحث های انجام شده در مورد این موضوع را در تالار گفتگوی مالکیت فکری بررسی نمایید:
نمایش موضوع 16 (از 24 کل)
نمایش موضوع 16 (از 24 کل)