ویلچرهای برقی خودران در فرودگاه‌ها

ویلچرهای برقی خودران در فرودگاه‌ها

ویلچرهای برقی خودران در فرودگاه‌ها 733 403 نوفن حامی البرز

ویلچرهای برقی خودران در فرودگاه‌ها

 

هواپیمایی انگلیس قصد دارد برای تسهیل جابجایی معلولان از ویلچرهای برقی خودران استفاده کند و این کار را در فرودگاه جان اف کندی آغاز کرده است.

افراد معلول با نشستن بر روی این ویلچرها می‌توانند بدون نیاز به مساعدت افراد دیگر به طور خودکار به سمت گیت های پرواز حرکت کنند.

در صورت ثمربخش بودن ارائه این خدمات در فرودگاه جان اف کندی، دامنه این کار به دیگر فرودگاه‌ها تسری می‌یابد و ویلچرهای یادشده از فناوری شناسایی موانع برخوردار هستند و می‌توانند عابران دیگر و اشیای گوناگون را شناسایی کنند تا جلوی برخورد با آنها گرفته شود.

ویلچرهای برقی خودران در فرودگاه‌ها

ویلچرهای برقی خودران برای حرکت به سمت دیگر مقاصد نیز قابل برنامه ریزی هستند و یک نمایشگر نیز بر روی آنها کار گذاشته شده است که آنها بعد از به مقصد رساندن هر مسافر معلول برای سوار کردن مسافران بعدی فراخوانده می‌شوند که ارزش هر یک از این ویلچرها ۴۰۰۰ دلار برآورد شده است.

قرار است در آینده نزدیک این خدمات در فرودگاه هیتروی لندن نیز ارائه شوند و هزینه ارائه این خدمات به مدت ۵ سال در این دو فرودگاه ۸.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

پژوهشگران “دانشگاه پنسیلوانیا” در پروژه جدید خود، نوعی ربات دریایی ابداع کرده‌اند که هزینه کمتری نسبت به ربات‌های دیگر دارد و تنها با یک موتور کار می‌کند.

پژوهشگران “دانشگاه پنسیلوانیا” (UPenn)، نوعی قایق رباتیک طراحی کرده‌اند که می‌توان از آن برای بررسی اقیانوس‌ها یا انجام دادن عملیات دریایی استفاده کرد و این ربات دریایی ارزان قیمت موسوم به “مودبوت”(Modboat) می‌تواند تنها با استفاده از یک موتور در آب شنا کند.

“گدالیا نیژنیک”(Gedaliah Knizhnik)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ایده اصلی این پروژه، از پژوهشی به دست آمده که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود و از آنجا که در آزمایشگاه من، ربات‌های ارزان قیمت مورد بررسی قرار می‌گیرند فورا از این ایده استقبال شد و ما تجربه کار با ربات‌های دریایی را داشتیم؛ در نتیجه این فرصت خوبی بود تا آن را گسترش دهیم.

هدف بلند مدت این پژوهش، ابداع تعداد قابل توجهی از قایق‌های رباتیک است که می‌توانند کارها را به صورت گروهی انجام دهند. این پژوهش، نخستین گام در این مسیر به شمار می‌رود و می‌تواند به طراحی ربات‌های دریایی کمک کند که هم کارآمد و هم مقرون به صرف هستند.

مدبوت، طراحی ساده‌ای دارد و می‌تواند به صورت موثر به حرکت کردن در آب بپردازد. این ربات، از یک بدنه اصلی و دو باله تشکیل شده و می‌تواند تنها با استفاده از یک موتور حرکت کند.

نیژنیک ادامه داد: ربات ما، به خوبی ربات‌های دیگر شنا نمی‌کند اما طراحی منحصر به فرد آن فقط با استفاده از یک موتور انجام شده است؛ در صورتی که معمولا ربات‌ها حداقل به دو موتور نیاز دارند. این طراحی موجب می‌شود که هزینه ساخت ربات، کمتر باشد و امکان تولید تعداد قابل توجهی از آنها فراهم شود. بدین ترتیب، شنای ضعیف ربات‌ها نیز جبران خواهد شد.

هدایت این ربات در یک جهت خاص، با تنظیم سرعت آن امکان‌پذیر می‌شود تا بدین ترتیب ربات بتواند بدن خود را به چپ یا راست بچرخاند و یا میزان حرکت باله‌ها را هنگام شنا تغییر دهد.

پژوهشگران، ربات خود را در مجموعه‌ای از آزمایش‌ها مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که این ربات می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

نیژنیک افزود: ساخت ربات‌های مقرون به صرفه، کمتر امکان‌پذیر می‌شود زیرا تجهیزات مورد نیاز برای ساخت آنها، هزینه بالایی دارند. ما در این پژوهش نشان داده‌ایم که چگونه می‌توان طراحی منحصر به فردی را برای ساخت ربات در نظر گرفت تا به ابزاری کاربردی تبدیل شود.

حال که در این پژوهش نشان داده‌ایم رباتی با این طراحی می‌تواند به خوبی کار و شنا کند، باید به این فکر باشیم تا آن را در مکان‌های مورد نظر خود به کار بگیریم. ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا ربات را در مسیرهای خاصی هدایت کنیم و آن را برای وظایفی مانند قرار دادن حسگر و اندازه‌گیری به کار ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  کنترل "ایمپلنت مغزی" کاشت یا ایمپلنت‌های عصبی ممکن است گزینه‌های درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری پارکینسون و صرع باشند؛ اما یکی از نکاتی که باید ذکر کرد، این است که چنین دستگاه‌هایی می‌بایست برای مدت زمان طولانی در شرایط سخت در جمجمه کار کنند و یکی از چالش‌هایی که پزشکان با آن رو به رو هستند مسئله تامین نیروی این ایمپلنت‌ها است و مشکل دیگر آنها نیز برقراری ارتباط با این ایمپلنت‌ها برای کنترل عملکرد
  اشتراک گذاری حالات روحی دوچرخه سواران یک شرکت خودروسازی از بادگیری مخصوص دوچرخه سواران رونمایی کرده که فرد می تواند حالات روحی خود را به صورت ایموجی روی یک پنل ال ای دی پشت آن به نمایش درآورد. شرکت فورد نمونه اولیه از یک بادگیر مخصوص دوچرخه سواران تولید کرده که ایموجی و علائم مختلفی پشت آن ظاهر می شود و به فرد اجازه اشتراک گذاری حالات روحی دوچرخه سواران با رانندگان را می دهد . این بادگیر با
  شرکت آئودی در یکی از تاسیسات خود دو اگزواسکلتون را روی ۶۰ کارگر آزمایش می کند. این اگزواسکلتون ها برای کاهش فشار بر ماهیچه ها به کار می روند. در خطوط تولید خودرو اگزواسکلتون ها می توانند در انجام فعالیت های سخت یا کارهای تکرار شونده کمک حال باشند که باعث کاهش فشار فیزیکی در کارگران می شود. درهمین راستا شرکت آئودی هم اکنون ابزارهای خاصی را برای پشتیبانی از برخی کارگران خود فراهم کرده است. حدود ۶۰ نفر
ثبت حق امتیاز موبایلی با نمایشگر تاشو و ۵ دوربین پاپ آپ ثبت حق امتیاز موبایلی با نمایشگر تاشو و ۵ دوربین پاپ آپ: حق امتیاز اختراع یک موبایل با نمایشگر تاشو ثبت شده که دارای ۵ دوربین پاپ آپ است و با توجه به نحوه دست گرفتن موبایل، آنها عملکرد دوربین های پشتی یا سلفی را انجام می دهند. موبایل های Mi CC۹ و Mi Note ۱۰ هفته گذشته با سیستم ۵ دوربینی ( ۴ دوربین پشتی و یک
چمدان هوشمند هم از راه رسید چمدان هوشمند هم از راه رسید:یک شرکت تجاری رباتی در قالب یک چمدان خودران که قادر است در کنار مالک خود حرکت کند و لوازم مسافرت یا خریدهای وی را حمل کند، خبر داده است.شرکت ایتالیایی پیاگو که از سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی برای تولید چنین ربات هایی را آغاز کرده و این بار رباتی برای حمل وسایل مسافرت یا خریدهای روزانه به نام گیتا تولید کرده است. این ربات می تواند حداکثر ۱۸
  شرکت "ایرباس" قصد دارد از یک حسگر زنده فوق‌العاده حساس برای تشخیص بمب در فرودگاه‌ها استفاده کند که توسط یک استارتاپ ساخته شده و از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند و می‌تواند امنیت فرودگاه‌ها را به خوبی تضمین کند تا دیگر شاهد حملات تروریستی در آنها نباشیم. به گفته "فایننشال تایمز" شرکت "ایرباس"(Aivbus) قصد دارد یک "بینی الکترونیکی" را آزمایش کند که از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند تا بتواند مانند سگ‌های بمب‌یاب به کشف بمب‌ها بپردازد. این حسگر
  طرح تونل های مغناطیسی طرحی برای ارسال بسته های پستی در یک شبکه تونل های زیر زمینی در لندن ۱.۵میلیون پوند سرمایه جمع آوری کرده و وارد مرحله آزمایشی می شود. شرکت «ماگ وی» چندی پیش طرح تونل های مغناطیسی برای شبکه ای از تونل های زیر زمینی بهم پیوسته و مشابه هایپرلوپ برای ارسال بسته های پستی در سراسر لندن ارائه کرد و اکنون این طرح ۱.۵ میلیون پوند سرمایه جمع آوری کرده است. روپرت کروز یکی از
  شرکت ولوکوپتر از تولید تاکسی‌های هوایی جدیدی با بال ثابت خبر داده که می‌توانند افراد بیشتری را در مسافت‌های طولانی‌تری حمل کنند. این تاکسی هوایی تازه که ولوکانکت نام دارد، برای پرواز بر فراز شهرهای شلوغ طراحی شده و انعطاف بالایی نیز دارد. محصولات قبلی این شرکت عموماً قادر به حمل دو مسافر بودند و برد آنها از ۳۰ کیلومتر فراتر نمی‌رفت. پهپاد باری این شرکت نیز قادر به حمل حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم بار است. این محصول چهار نفر
  غشای نازکی که ۱۰۰ برابر بیشتر انرژی تولید می‌کند (غشای نازکی که ۱۰۰ برابر بیشتر انرژی تولید می‌کند) شیمی‌دانان موفق به ابداع یک غشای فوق نازک شده‌اند که تنها یک مولکول ضخامت دارد و قادر به تولید ۱۰۰ برابری انرژی از آب شور است. شیمی‌دانان دانشگاه لیدن(Leiden) در هلند موفق به پیدا کردن راهی برای به دست آوردن ۱۰۰ برابر انرژی بیشتر از آب شور نسبت به سایر غشاهای فعلی شده‌اند. غشای فوق نازکی که فقط یک مولکول ضخامت
حسگر حرکتی که باعث کاهش آسیب وارده به کارگران می شود حسگر حرکتی که باعث کاهش آسیب وارده به کارگران می شود: استارت آپ" Strongarm Technologies" آمریکا اخیرا موفق به توسعه دستگاه ردیاب حرکتی برای کارگران شده است که از صدمات وارده به بدن آنها در محل کار جلوگیری خواهد کرد. اخیرا ابزاری موسوم به "فوز" (FUSE) ساخته شده است که کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای به حداقل رساندن آسیب به بدن کارگرانشان استفاده کنند. یک استارت آپ
  محققان با الهام از یکی از سریع ترین پرنده جهان ، رباتی ۲۶ گرمی توسعه داده اند که با سرعت ۸متر برثانیه پرواز می کند. گروهی از محققان بین المللی یک پهپاد ۲۶ گرمی توسعه داده اند که می تواند بال بزند و مانند یک «بادخورک» پرواز کند و در آسمان شیرجه بزند. به همین دلیل چنین پهپادی از کوادکوپترهای فعلی کارآمدتر است (پهپاد با الهام از سریع ترین پرنده جهان). محققان با الهام از یکی از سریع ترین
کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار: یکی از ایده‌های عمده برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها در جاده، استفاده از کلاه‌کاستی است که مجهز به دوربین پشتی، آینه و یا رادار باشد. اگرچه این فناوری توجه زیادی را در به خود جلب نموده است با این وجود به دلایل مالی، تجاری‌سازی و استفاده وسیع از آن، با محدودیت‌هایی مواجه بوده است. در کنار این چالش بزرگ هوندا با اختراع جدید خود قصد دارد تا